Foutmeldingen

1. Hond/kat opzoeken: het chipnummer dat ik heb ingegeven wordt niet teruggevonden in de databank.

 

Schermafbeelding foutmelding DogID Schermafbeelding wanneer het chipnummer van de kat niet wordt gevonden in de databank

Oorzaak Wat moet u doen?
Een tikfout Kijk na of u het juiste nummer hebt ingegeven en probeer opnieuw.
Geen registratie Het chipnummer is niet geregistreerd. Neem contact op met uw dierenarts. Vraag om de chip te lezen en de registratie te controleren.
Voor katten: registratie in een andere databank

Katten moeten sinds november 2017 in CatID geregistreerd staan. Voordien gebeurde de registratie in een particuliere databank. Als uw kat in een andere databank geregistreerd is, is deze procedure voor u niet van toepassing. U kan altijd vragen aan uw dierenarts om de kat in CatID te registreren.

Via Europetnet kan u nagaan in welke databank uw kat geregistreerd staat.

 
2. Hond/kat opzoeken: de gegevens die ik krijg na ingeven van het chipnummer, zijn niet van mijn hond/kat.
Oorzaak Wat moet u doen?
Een tikfout Kijk na of u het juiste nummer hebt ingegeven en probeer opnieuw.
Een verkeerde registratie Neem contact op met uw dierenarts. Vraag om de chip te lezen en de registratie te controleren.
 
3.  EaZyLink installeren : er gebeurt niets als ik op 'Akkoord' klik.
 
Schermafbeelding met een foutmelding in DogID
Oorzaak Wat moet u doen?
De toestemming ontbreekt Kruis het vakje aan 'Hierbij sta ik toe dat de gegevens op  de eID kaart uitgelezen en gebruikt worden'.
 
4. EaZyLink installeren: ik krijg de melding 'Gelieve een kaartlezer aan te sluiten'
 
Oorzaak Wat moet u doen?
De elektronische identiteitskaart (eID) ontbreekt.

Controleer de verbinding met uw externe kaartlezer.

Steek uw elektronische identiteitskaart in uw computer of uw kaartlezer.

 
5. Koppelen van het rijksregisternummer: ik krijg de melding 'De naam komt niet voldoende overeen met de naam van de huidige verantwoordelijke in de databank'
 
Schermafbeelding wanneer de naam in de databank DogID niet overeenkomt met je eID
Oorzaak  Wat moet u doen?
Er staat een fout in de naam (tikfout, verwisseling van voornaam en familienaam, ...). Kleine foutjes zal het systeem kunnen corrigeren maar grote niet.

Een fout in de naam is alsof de hond/kat op iemand anders geregistreerd staat. Laat de naam corrigeren door een wijziging van verantwoordelijke. 

Voor katten: neem contact op met uw dierenarts
Voor honden: vraag een wijziging aan

Het dier staat geregistreerd op iemand die overleden is of staat nog op de vorige verantwoordelijke.

Laat de naam corrigeren door een wijziging van verantwoordelijke.

Voor katten: neem contact op met uw dierenarts
Voor honden: vraag een wijziging aan

Het dier staat op 2 personen geregistreerd.

Laat de naam corrigeren door een wijziging van verantwoordelijke.

Voor katten: neem contact op met uw dierenarts
Voor honden: vraag een wijziging aan

Het dier staat geregistreerd op naam van een huisgenoot. Gebruik de eID van die huisgenoot.